Talent Management Program

Cele główne programu:

  • Zaprojektowanie programu rozwojowego dla pracowników odpowiadającego na potrzeby biznesowe organizacji oraz kadry pracowniczej.
  • Zdobycie praktycznych umiejętności angażowania do projektów uczestników, menedżerów oraz zarząd.
  • Zdobycie praktycznych narzędzi służących wybieraniu i rozwijaniu talentów.

Dla kogo?:

  • Menedżerowie HR oraz osoby odpowiedzialne za rozwój pracowników w organizacji.
  • Osoby zarządzające programami talentowymi oraz rozwojem pracowników.
  • HR Business Partnerzy poszukujący kompetencji i narzędzi w procesach zarządzania ludźmi.

Korzyści dla organizacji:

Wyposażenie uczestników w niezbędną wiedzę, narzędzia i umiejętności do samodzielnego zaprojektowania i wdrożenia programów rozwojowych dla pracowników/talentów oraz połączenie go z innymi obszarami zarządzania zasobami ludzkimi. Opracowanie wstępnego programu rozwojowego dla organizacji oraz założeń polityki szkoleniowo-rozwojowej na najbliższe lata.

Korzyści dla uczestnika:

Warsztaty pozwolą uczestnikom:

  • Dopasować program rozwoju talentów do strategicznych potrzeby organizacji
  • Określić rolę menedżerów w procesie rozwoju talentów i realizacji programów talentowych
  • Poznać narzędzia diagnostyczne w procesie wyboru kandydatów do programów rozwojowych
  • Zaprojektować adekwatny plan rozwoju dla wybranych osób
  • Ćwiczyć prowadzenia spotkania otwierającego projekt z uczestnikami i menedżerami
  • Poznać narzędzia do badania efektywności poszczególnych etapów projektów rozwojowych
  • Rozpoznać korzyści i zagrożenia wynikające z programów talentowych
  • Przygotować elementy komunikacji i PR-u dla programu talentowego

Rozwijane kompetencje:

Rozwój podstawowych kompetencji z zakresu zarządzania projektami rozwojowymi oraz rozwojem talentów:

  • Dopasowanie programów rozwojowych do strategii organizacji
  • Planowanie projektów rozwojowych z perspektywy celów jakie mają zostać osiągnięte
  • Prowadzenie rozmów indywidualnych z talentem – kontraktowanie udziału w programie rozwojowym
  • Prowadzenie rozmów indywidualnych z menedżerami – kontraktowanie ich udziału i zakresu odpowiedzialności w programach rozwojowych
  • Poznanie narzędzi diagnostycznych w procesie wyboru kandydatów do programów rozwojowych
  • Projektowanie adekwatnego planu rozwojowego dla wybranych osób
  • Prowadzenie spotkań informacyjnych o programach rozwojowych – dla uczestników i menedżerów
  • Prowadzenie spotkania celem pozyskania zarządu do projektu
  • Poznanie wybranych narzędzi do badanie efektywności poszczególnych etapów projektu

 

Oczekiwane zachowania i umiejętności po ukończeniu programu:

Uczestnik po przejściu modułu będzie:

  • Budował programy rozwojowe dla pracowników z uwzględnieniem strategii organizacji
  • Wybierał adekwatne do potrzeb organizacji i pracowników narzędzia pracy rozwojowej
  • Angażował do projektu uczestników, menedżerów, zarząd
  • Prowadził spotkania kontraktujące, monitorujące i podsumowujące z uczestnikami programu oraz menedżerami
  • Wybierał adekwatne narzędzia do badania efektywności poszczególnych etapów projektu

Metody wykorzystane podczas szkolenia:

  • Interaktywny wykład
  • Praca indywidualna / grupowa nad studium przypadku
  • Ćwiczenia – próbki pracy
  • Zadania grupowe
  • Symulacja rozmów / odgrywanie ról
  • Symulacja spotkania/prezentacji
  • Praca indywidualna nad stworzonym przez uczestnika studium przypadku
  • Dyskusja grupowa

Program zakłada pracę na realnych, praktycznych przykładach uczestników. 

  1. Program rozwoju talentów a strategiczne potrzeby organizacji: 
  • Wpływ strategii na budowanie programów rozwojowych w organizacji
  • Dopasowanie programu rozwojowego do potrzeb organizacji
  • Znaczenie kultury organizacyjnej w budowaniu programów rozwojowych
  • Cel projektu rozwojowego – planowanie przez efekt
  1. Rola menedżerów – przełożonych talentów – w rozwoju talentów i realizacji programów talentowych: 
  • Cele programów rozwojowych z perspektywy menedżera
  • Zadania i odpowiedzialność menedżera w programach rozwojowych pracowników
  • Korzyści dla menedżera w uczestnictwie jego podwładnych w programie rozwojowym
  • Pozyskanie menedżerów do projektu – symulacja rozmowy HR i menedżer
  1. Jak przeprowadzić diagnozę, wybrać, wyłowić talenty – narzędzia diagnostyczne w procesie wyboru kandydatów do programu: 
  • Testy (EXTENDED DISC, Insight, Hogan, role Belbina, AC, kotwice karier)
  • Assessment Center
  • Wywiad z kandydatem w oparciu o wyniki badań Instytutu Gallupa
  1. Projektowanie adekwatnego planu rozwojowego dla wybranych osób: 
  • Proces uczenia się, rozwoju ludzi dorosłych – praca z cyklem Kolba
  • Dopasowanie rodzaju działań do celów projektu i uczestników (np. udział w projektach, prowadzenie samodzielne projektów, szkolenia, mentoring, coaching itd.).
  • Przykładowe kompetencje – jakimi działaniami je wzmacniać u uczestników;
  • Zasady uczestnictwa w projektach rozwojowych i sposób ich ustalania z uczestnikami
  • Obszary odpowiedzialności: organizacja, menedżer, talent i HR
  • Przebieg pracy rozwojowej w parze talent-szef
  • Angażowanie menedżerów w pracę rozwojową talentów
  • Spotkanie informacyjne z menedżerami talentów – informacja o programie
  1. Kick off – otwarcie projektu z uczestnikami – ćwiczenie prowadzenia spotkania
  1. Rozmowy indywidualne HR – talent – symulacja rozmów i praca na case’ach:
  • Rozmowa kontraktująca i włączająca talenty do programu
  • Rozmowy monitorujące z talentem
  • Rozmowy podsumowujące poszczególne etapy projektu z talentem
  • Rozmowy weryfikujące w sytuacji gdy talent nie wywiązuje się z realizacji programu
  1. Badanie efektywności poszczególnych etapów projektu – przydatne narzędzia.
  1. Korzyści i zagrożenia wynikające z programów talentowych.
  1. Spotkanie z zarządem i prezentacja projektu. Pozyskanie zarządu do projektu poprzez biznesową argumentację.
  1. Komunikacja do całej organizacji i PR programu talentowego.

Nie znaleziono szkoleń.

Każde szkolenie otwarte realizujemy także w formie szkoleń zamkniętych.