Motywowanie i Coaching Menedżerski

Dowiedz się Jak sprawić, by ludziom chciało się chciało chcieć?

  • Poznasz najnowsze wyniki badań dotyczących motywacji.
  • Nabędziesz wiedzę dotyczącą własnej motywacji i sposobu jej wykorzystania do pracy z zespołem.
  • Nabędziesz wiedzę związaną ze stosowaniem coachingu jako stylu zarządzania.
  • Nauczysz się prowadzenia rozmów rozwojowych z pracownikiem w stylu coachingowym.
  • Nauczysz się stosowania bardziej motywujących komunikatów w stosunku do swoich podwładnych.

Poznasz narzędzia 

  • Dekalog motywowania – co naprawdę motywuje ludzi.
  • Kotwice Karier Zawodowych Scheina.
  • GROW – struktura rozmowy coachingowej.

Co nas wyróżnia?

  • Opieramy się na pracy warsztatowej – na szkoleniach zachęcamy uczestników do testowania nowych umiejętności.
  • Szczególną troską jest dla nas maksymalizacja transferu wiedzy ze szkolenia do codziennej praktyki zawodowej – dla wszystkich szkoleń proponujemy realizację zadań przed i po szkoleniowych.
  • Wspieramy uczestników w rozwoju dając im to czego ich uczymy – każdy uczestnik szkoleń może kontaktować się drogą elektroniczną z trenerami w przypadku pytań związanych z wdrożeniem tematyki szkolenia w realność zawodową do 1 m-ca po szkoleniu.

Szkolenie koncentruje się na rozwoju umiejętności motywowania podwładnych oraz zastosowania narzędzi coachingowych w pracy menedżera.

Szkolenie dedykowane jest dla kadry kierowniczej – gwarantuje poznanie technik motywujących pracowników.

Czynniki motywujące i demotywujące pracowników

  • Gra „Fabryka kartek”.
  • Podsumowanie gry według wykresów – co mnie motywuje, co demotywuje?
  • Dwuczynnikowa teoria F. Herzberga – czynniki motywujące i czynniki higieny.
  • Automotywacja menedżera i jej wpływ na zaangażowanie zespołu.
  • Kwestionariusz „Kotwice Karier Zawodowych” Scheina – jak wygląda moja motywacja?
  • Analiza zespołu: jaką „kotwicę kariery” posiadają moi pracownicy? Jakie działania wobec nich podejmować by zwiększać ich motywację i zaangażowanie do pracy?
  • Dekalog motywowania – praca grupowa. Burza mózgów na temat sposobów motywowania pozafinansowego dostępnych dla menedżerów w ich realności zawodowej.
  • Siła motywująca komunikatów – prezentacja wyników badań.
  • Konstruktywna informacja zwrotna jako komunikat najsilniej motywujący pracownika.
  • Praca indywidualna: przygotowanie motywującej informacji zwrotnej do pracownika w oparciu o analizę codziennej pracy podwładnego.

Motywowanie bez kar i nagród – czy to w ogóle możliwe?

  • Fotografia dnia pracy – jakie techniki motywacyjne stosuję obecnie – autoanaliza.
  • Czy motywowanie bez kar i nagród jest możliwe? Wprowadzenie do motywacji 3.0.
  • Kiedy nagrody działają, a kiedy zabijają kreatywność?
  • Autonomia – mistrzostwo – cel – 3 warunki konieczne do pojawienia się automotywacji.
  • Dekalog motywowania pozaformalnego – jaki mam wpływ na motywację innych?

4 podejścia do budowania zaangażowania

  • Podejście siłowe. Techniki:
  • Zajmowanie stanowiska.
  • Ukierunkowywanie.
  • Podejście przekonywujące. Techniki:
  • Argumentacja.

Podejście wpływające. Techniki:

  • Aktywne słuchanie.
  • Docenianie.
  • Wpływanie na innych.

Podejście inspirujące. Techniki:

  • Kreowanie wizji.
  • Budowanie poczucia wspólnoty.
  • Podejmowanie pierwszych kroków.

Coaching menedżerski jako najbardziej zaawansowana forma motywacji

  • Definicja coachingu – operacyjny, rozwojowy, coaching jako styl zarządzania.
  • Korzyści i ograniczenia w pracy coachingowej z pracownikiem.
  • Struktura rozmowy coachingowej – elastyczne wykorzystanie metody GROW.
  • Osoba coacha a skuteczność coachingu.
  • Sprzeczności w byciu menedżerem i coachem.
  • Cechy i umiejętności coacha – co sprzyja, co zagraża?
  • Nawyki menedżera utrudniające stosowanie stylu coachingowego

Nie znaleziono szkoleń.

Każde szkolenie otwarte realizujemy także w formie szkoleń zamkniętych.