Managing by Competencies Program

Cele główne programu:

  •  Zdobycie praktycznych umiejętności z zakresu projektowania systemów zarządzania przez kompetencje, a w szczególności budowania modeli kompetencyjnych, profili stanowiskowych i skal behawioralnych.
  • Stworzenie planu wdrożenia zintegrowanego systemu zarządzania przez kompetencje odpowiadającego na potrzeby biznesowe organizacji oraz kadry pracowniczej.

Dla kogo?:

  • Menedżerowie HR oraz osoby odpowiedzialne za rozwój pracowników w organizacji.
  • Osoby zarządzający programami talentowymi oraz modelem lub profilami kompetencji w organizacji.
  • HR Business Partnerzy poszukujący kompetencji i narzędzi w procesach zarządzania ludźmi.

Zarządzanie przez kompetencje a zarządzanie zasobami ludzkimi

  • Czym jest kompetencja? Czym się różni od umiejętności, kwalifikacji, osobowości itd.
  • Zarządzanie oparte o kompetencje czy o wartości?
  • Model kompetencji ? moda czy potrzeba w organizacji? Czy i kiedy należy wdrażać ZPK w organizacji? Zagrożenia oraz mocne i słabe strony ZPK. Główne założenia ZPK

Budowa modelu kompetencji

  • Jak wyodrębnić grupy stanowiskowe?
  • Tworzenie profili kompetencyjnych
  • Najpopularniejsze predefiniowane katalogi kompetencji ? Schouten  & Nelissen Competence Model, model kompetencji McClelland i Boyatzis, Lominger
  • Kluczowe kompetencje w mojej organizacji a modele w innych firmach – zestawianie stworzony modeli z modelami w innych firmach

Diagnoza i ocena kompetencji

  • Specyfika różnych narzędzi diagnozy kompetencji (SOOP, 360 stopni, sesje AC/DC, testy kompetencyjne itd.) od strony  praktycznej (uzyskanych wyników ? trafność i rzetelność, kosztów, zaangażowania) i celów biznesowych
  • System okresowej oceny pracowniczej (SOOP) oparty o model kompetencji ? jak zbudować system, który będzie użytecznym narzędziem zarządczym
  • Wyniki diagnozy ? luki kompetencyjne i talenty, jak odczytywać wyniki indywidualne oraz przekazywać informacje zwrotną o ocenie

System oceny kompetencji a ocena zadań i kluczowych wskaźników efektywności

  • Jak zintegrować ZPK z MBO (Management by objectives) lub KPI?
  • Pułapki i dobre praktyki

 Wdrożenie modelu kompetencji w organizacji

  • Komunikacja zmian w organizacji
  • Plan implementacji modelu
  • Kwestie formalne związane z oceną kompetencji
  • Jak wdrożyć model kompetencji w organizacji/spółce, który narzuca centrala?

Każde szkolenie otwarte realizujemy także w formie szkoleń zamkniętych.