Erasmus – “The Future of learning”

„The Future of learning”

Szanowni Państwo,
Jest nam miło poinformować, że rozpoczęliśmy projekt partnerski w ramach programu Erasmus+ pt. “The future of learning” w ramach partnerstwa strategicznego na rzecz edukacji osób dorosłych.

W skład Konsorcjum wchodzi 3 partnerów, z 3 krajów europejskich:

  • Nowe Motywacje Sp. z o.o., Kraków, Polska – lider projektu.
  • INSTITUT INPRO. a.s., Praha, Republika Czeska.
  • UK Butterflies LTD, Bradford, Wielka Brytania.

Nasz projekt:
Projekt pt. The future of learning został wspólnie zainicjonowany oraz opracowany przez Nowe Motywacje z Polski, UK Butterflies z Wielkiej Brytanii oraz Institut INPRO z Czech. Projekt wpisuje się w priorytet EDUKACJA DOROSŁYCH: Poszerzanie i rozwój kompetencji edukatorów, HORYZONTALNY: Uzyskiwanie odpowiednich umiejętności i kompetencji na wysokim poziomie oraz EDUKACJA DOROSŁYCH: Zwiększanie popytu i uczestnictwa poprzez skuteczne strategie aktywizacji. Projekt ma bezpośredni związek i wpływ na edukację osób dorosłych oraz edukację pozaformalną. Głównym celem projektu poprawa dostępności edukacji pozaformalnej dla osób dorosłych z wykorzystaniem aplikacji mobilnych oraz zwiększenie efektywnych narzędzi pracy edukatorów z osobami dorosłymi.

Celem szczegółowe projektu:

  • zwiększenie kompetencji osób dorosłych korzystających z edukacji pozaformalnej oraz samych edukatorów poprzez opracowanie aplikacji umożliwiających ciągłe doskonalenie swoich kompetencji,
  • wzrost wiedzy nt. potrzeb i oczekiwań odbiorców innowacyjnych narzędzi w edukacji pozaformalnej
  • poprawa dostępności narzędzi edukacyjnych ułatwiających korzystanie edukacji pozaform z wykorzystaniem aplikacji mobilnych.

Każdy z partnerów działa w obszarze edukacji pozaformalnej osób dorosłych, zatem posiada odpowiedni doświadczenie w celu realizacji zamierzonych rezultatów i wskaźników projektu. Nowatorski charakter projektu będzie skupiał się przede wszystkim na rozwiązaniach mobilnych, które będą do zastosowania w wielu procesach edukacji pozaformalnej osób dorosłych oraz wspomogą proces uczenia się, a także wzbogacą wachlarz możliwości oraz narzędzi pracy edukatorów.
Rezultatem projektu będą aplikacje mobilne służące osobom dorosłym w ciągłej edukacji. Aplikacje mobilne będą służyły aktywizacji osób dorosłych do ciągłego uczenia się, podnoszenia swoich kompetencji, zdobywania nowej wiedzy, ćwiczeń praktycznych umiejętności, wsparcia procesów edukacyjnych na odległość oraz utrwalania relacji edukator-osoba dorosła w całym procesie uczenia się. Wypracowane narzędzia będą ogromnym wsparcie dla rynku edukacji pozaformalnej, jako innowacyjne, nowe formy pracy z osobami dorosłymi. Atutem narzędzi będzie możliwość korzystania z nich poza miejscem stacjonarnej nauki, dostosowanie ilości czasu poświęconej nauce do własnych możliwości czasowych w ciągu dnia, czy też wartości merytorycznej oraz wysokiej jakości.

Wyniki projektu będą upowszechnione poprzez zaplanowane działania w ramach projektu i po zakończeniu m.in. poprzez konferencje upowszechniające w 3 krajach, mailing z informacją o rezultatach projektu, informacją na platformie EPALE nt. projektu i jego rezultatów oraz informacjom i materiałom na stronach www partnerów.

Aktualizacja 10.2017: Spotkanie międzynarodowe w Krakowie, Kickoff projektu

Pierwsze spotkanie projektowe projektu „The Future of Learning” zostało zorganizowane przez Beneficjenta, Nowe Motywacje, w jego siedzibie w Krakowie. Na spotkaniu Beneficjent oraz jego partnerzy w projekcie – Institut InPro, a.s z Czech i UK Butterflies LTD z Wielkiej Brytanii – zapoznali się z ogólną prezentacją projektową, która wprowadziła strony w dwuletni projekt.
Zawartość prezentacji skupiała się na ogólnym pomyśle i tezie przyjętych przez Beneficjenta, a poddanym wcześniejszym dyskusjom z partnerami w czasie negocjacji oraz ustalania celów partnerstwa przed przystąpieniem do projektu i podczas pisania wniosku projektowego.
Beneficjent omówił ogólne założenia, cel projektu, efekt (poprawę jakości kształcenia i pojawienie się zmiany na rynku szkolenia osób dorosłych), a także poszczególne etapy projektu na przestrzeni dwóch lat i wstępną rolę partnerów w projekcie.
Po prezentacji nastąpiła sesja Pytań i Odpowiedzi. Strony wymieniły się uwagami do projektu, jego założeń i procesu, którego celem ma być realizacja planowanych celów. Następnie strony omówiły bardziej szczegółowo role oraz zobowiązania Beneficjenta i Partnerów. Szczególny nacisk położono na dostarczanie dokumentacji projektowej, pilnowanie terminów poszczególnych działań i pracę nad częścią badawczą projektu, trwającą od 01.10.2017 do 31.03.2018. Możliwe są przesunięcia tego terminu, o ile ma to uzasadnienie w pozytywnych skutkach dla projektu i dostarczeniu lepszych jakościowo badań. Strony omówiły także metodologie projektowe, narzędzia komunikacji w projekcie dla stron, a także system raportowania i księgowania. Ostatnim punktem było ustalenie następnego spotkania projektowego, w kraju Partnera brytyjskiego. Zdecydowano, że ze względów komunikacyjnych (ułatwienia podróży) zebranie odbędzie się nie w siedzibie Partnera brytyjskiego, a w stolicy kraju, czyli w Londynie. Zamykając posiedzenie, strony podpisały listy obecności

 

Aktualizacja 11.2017: Zaproszenie do udziału w badaniach

W ramach rozpoczynającego się właśnie rezultatu O1, czyli badań dotyczących kompetencji osób dorosłych i ich potrzeb, zapraszamy Państwa serdecznie do wzięcia udziału w ankiecie. Jej wyniki będą dla nas podstawą do stworzenia rozwiązań technologicznych w ramach projektu.

Wersja polska: https://survey.nm.com.pl/index.php/535777?lang=pl

Wersja angielska: https://survey.nm.com.pl/index.php/499457?lang=en

Aktualizacja 03.2018: międzynarodowe spotkanie projektowe Londyn

W marcu 2018 roku, w Londynie odbyło się drugie spotkanie projektowe inicjatywy „The Future of Learning”.
Miejsce zostało wybrane ze względu na dogodny transport lotniczy dla Beneficjenta i obu Partnerów.
Celem spotkania był check-in projektu „The Future of Learning” po kilku miesiącach od jego startu, omówienie działań podjętych przez wszystkie strony, a także przedyskutowanie zadań wykonanych do tej pory.
Głównym tematem spotkania projektowego była prezentacja dotychczasowej pracy po stronie Beneficjenta i Partnerów.
Omówiono przebieg i wyniki zadań w ramach badania potrzeb – focusów dla grup, ankiety dystrybuowanej internetowo, wywiadów pogłębionych do focusów, a także badań desk research, czyli badań rynku.
Następnie Beneficjent przedstawił Partnerom kolejne kroki w projekcie: opracowanie zakresów merytorycznych treści pod aplikację webową i mobilną, pomysł na prace developerskie oraz harmonogram prac developerskich, prowadzących do wersji beta platformy.
Omówione zostały też techniczne aspekty testowania oprogramowania.
Na koniec ustalono datę następnego spotkania projektowego i jego miejsce – Pragę, siedzibę Partnera czeskiego.

Aktualizacja 06.2018: Raport z Badań

Poniżej przedstawiamy Raport z Badań opracowany w ramach rezultatu O1 projektu The Future of Learning wraz z naszymi partnerami brytyjskimi i czeskimi. Badania zostały przeprowadzone na przestrzeni wielu miesięcy, w kilku grupach (mn. Pracownicy firm, przełożeni, trenerzy). Raport kompleksowo opisuje obecną rzeczywistość na rynku pracy i rynku rozwoju kompetencji pracowniczych, szczególnie w kontekście używania nowych technologii.

Raport z Badań projektu The Future of Learning

Aktualizacja 11.2018: Rozpoczęcie i prace developerskie w ramach rezultatu O2

Informujemy, że wraz z partnerami, w sierpniu 2018 rozpoczęliśmy prace w ramach rezultatu O2 nad docelową wersją aplikacji tworzonych w obszarze Projektu. Został ustalony harmonogram działań, poprzedzony przygotowaniem specyfikacji i założeń technicznych projektu, a także podział prac na sprinty projektowe w metodologii agile. Wytworzono prototyp/makietę UX, na podstawie której są aktualnie tworzone kolejne widoki aplikacji/platformy w ramach prac programistycznych. Postęp prac jest na bieżąco sprawdzany, również w postaci testów użyteczności prowadzonych zarówno przez Lidera Projektu, jak i jego partnerów.

 

Zespół projektowy: