Wprowadzenie na rynek
nowego produktu

Rynki komercyjne są w dużym stopniu uzależnione od „nowości”:

  • Klient – zawsze szuka nowości dla zrealizowania indywidualnych potrzeb, oczywiście w najlepszej proporcji jakości do ceny.
  • Producent – tworząc i prezentując swoje innowacje daje firmie podstawę do uzyskania przewagi konkurencyjnej na rynku.
  • Sprzedawca – zmotywowany posiadaniem w swojej ofercie nowych propozycji jest gotowy do zapewnienia sukcesu swojej firmie.

Ale czy to wystarczy?

Właśnie zapewnieniem wysokiej jakości wdrożenia wszystkich pozostałych aspektów decydujących o sukcesie komercyjnym wprowadzanego na rynek nowego produktu zajmuje się nasz zespół specjalistów. Rozpoczynając od wsparcia dot. badania rynku, analizy sprzedaży, poprzez kompleksowe szkolenia produktowe i sprzedażowe dla handlowców aż do wsparcia kadry managerskiej w ustalaniu programów motywacyjnych oraz wsparciu w regularnym cyklu planowania i kontroli sprzedaży Plan-Do-Review. Słowem pełen komplet działań wdrożeniowych zapewniających sukces nowego produktu na rynku.

Success story – importer samochodów osobowych:

Opis sytuacji

Wiodący importer branży motoryzacyjnej zgłaszał brak konsekwencji wśród zespołu sprzedażowego
w realizacji pełnych założeń strategii wprowadzania nowego modelu na rynek polski. Część doświadczonych sprzedawców w sieci powielała utarte schematy sprzedażowe pomijając część założeń strategii, a mniej doświadczeni handlowcy ze względu na brak wystarczającej wiedzy merytorycznej na temat produktu i procesów sprzedażowych, nie osiągali tak dobrych i satysfakcjonujących wyników jak poszczególni wyróżniający się sprzedawcy, co w skali globalnej skutkowało nie osiąganiem zakładanych planów sprzedażowych danego modelu.

Przebieg

Zespół trenerów Nowych Motywacji przeprowadził szczegółową analizę modeli konkurencji dot. przewag dot. samego produktu  także oferty wspierającej sprzedaż danych modeli.

Przeprowadzono cykl szkoleń produktowych dla doradców handlowych a także kierowników sprzedaży w całej sieci dealerskiej marki. Szkolenia były skoncentrowane na wiedzy merytorycznej dotyczącej znajomości samego produktu i jego przewag względem konkurencji w tym innowacyjnych rozwiązań. Równie mocno koncentrowano się na wiedzy i umiejętnościach sprzedaży z wykorzystaniem kompleksowej oferty około produktowej.  Przy użyciu nowo technologicznych rozwiązań trenowano umiejętności wykorzystania tej wiedzy w odpowiedzi na konkretne, trudne sytuacje dot. zastrzeżeń klientów.

Po premierze modelu i wskazanym okresie sprzedaży modelu na rynku, przeprowadzono analizę wyników ilościowych. W tych stacjach dealerskich gdzie wyniki nadal nie były zadowalające przeprowadzono obserwacje a następnie indywidualny trening zespołów w stacjach dealerskich.

Rezultat

Wprowadzenie nowego modelu na rynek polski z sukcesem.  Zapewnienie zrównoważonego poziomu realizacji strategii marki w sieci dealerskiej, poprzez wzrost umiejętności sprzedażowych zespołów handlowych w odpowiedzi na rosnące zagrożenie konkurencji.

;